kolmapäev, 10. november 2010

Mercedes Hell "Kingdom Together" (EP)

Esitaja: Mercedes Hell
Aasta: 2009
Zhanr: New Wave Of Finnish Heavy Metal
Riik: Soome
Faili suurus: 15,7MB

Fenomen nimega "New Wave of Finnish Heavy Metal" hõlmab päris mitmeid bände ja projekte. Minu teada võttis selle stiilinime esimesena kasutusele Circle ja tundub, et kõik need bändid keerlevad Ektro Recordsi ümber, mis on üks Soome veidra eksperimentaalroki parimaid leibeleid. Selle soomlaste uue laine hevi puhul on kõige mõnusam mingi eriline provintslik ehedus. Ma mõtlen seda, et tihti tundub igasuguste äärealade metal palju põnevam kui see õige, pikkade traditsioonidega rokimetropolidest tulnud kraam. Võibolla seetõttu, et metal on alati kantud teatud trotsi vaimust ja kui see trots on seda veenvam kui ta tekib tühja koha pealt. Noh, tegelikult ma räägin mingist muust hevist, mida tehti 80ndail kõikjal väljaspool Lääne Euroopat ja Põhja Ameerikat, kuid need hiljuti tekkinud Soome bändid (kes on heviteemasse astunud hoopis mingist muust taustast) on suurepäraselt tabanud sellist veidi imelikult kõlava hevi tunnet. Nad nagu ei teaks pärist täpselt millest see muusika peaks koosnema, kuid neil on rohkem tahtejõudu ja energiat kui ükskõik millisel ortodokssel hevibändil. Samuti on meeldiv, et see energia on kuidagi üdini positiivne. Kaugel sellest, et tige ja koletsev metal mulle vastu hakkab, kuid samas on see hoiak liiga tihti täiesti üleliigne tüütu poos. Mercedes Helli lühike EP on minu arust just kõige parem näide sellest positiivse energiaga laetud mässumeelsusest.

Kommentaare ei ole: