teisipäev, 8. juuni 2010

Basil Kirchin "Quantum: A Journey Through Sound in Two Parts"

Esitaja: Basil Kirchin
Riik: Inglismaa
Zhanr: experimental /sound collage /jazz
Aasta: 1974
Faili suurus: 98,6 MB

Pooleldi freejazz, pooleldi orkestriteos, vokaalina loomahääled ja hullumaja patsientide arusaamatu lalin. Sellise plaadi salvestas 1974. aastal Basil Kirchin ja ma ei pea üldse pikalt kaaluma, kui ütlen et see on kõige seletamatum, kõige psühhedeelsem album, mida ma elu jooksul kuulnud olen. Ja neid veidraid plaate olen ma ikka omajagu kuulanud. Aga vot see on niisugune, et absoluutselt iga kord kui ma kuulama hakkan, ja ma olen seda ikka vähemalt kümme korda kuulanud, vajub mul sõna otseses mõttes suu lahti, jään klaasistunud silmadega tühjusse vahtima ja hakkan võibolla isegi erutusest värisema. See on nii unenäoline ja irreaalne, et lausa õudne hakkab. Esialgu kogub veidi hoogu - vaikne improvisatsioon, vibrafon, puhkpillid, ja siis hakkab kuskilt kostma mingeid haugatusi, mingeid oiged. Noh, loomad-linnud, skisofreenikute ulgumine, aga on ka selliseid, mille puhul lihtsalt ei saa aru mis olend neid teha võiks. Ma soovitan kuulama hakata albumi teisest poolest, mis on algusest lõpuni kõige puhtakujulisem anomaalia. Atmosfääri kohalt on sellele plaadile kõige lähemale pääsenud ehk James Ferraro projekt The Skaters. Kuid see muidugi palju pinnapealsem. Sest kuigi "Quantum" on ilmselt Basil Kirchini kõige pöörasemalt avangardsem plaat, on ta peamiselt tuntud ikkagi imeilusate filmimeloodiate poolest.

Kommentaare ei ole: