esmaspäev, 21. juuni 2010

Egisto Macchi "Futurissimo"

Autor: Egisto Macchi
Riik: Itaalia
Zhanr: library music/modern classical/experimental
Aasta: 1971
Faili suurus: 58,48 MB

Üheks siinse blogi reegliteks on vaheldusrikkus. Olen püüdnud sättida nii, et iga järgnev plaat oleks eelnevast stiililt võimalikult erinev. Ma arvan, et nii on huvitav. Praeguseni on jäänud puudutamata näiteks teema library music. Aga varem või hiljem pidi see kõne all sattuma, sest mõni aeg tagasi vaevas mind täielik library music'i kogumise maania. Kuulasin läbi sadu ja sadu plaate, et leida üles need tõelised pärlid. Väga ettearvamatu valdkond, kus leidub küll hulgaliselt labast muzakit, aga samavõrra ka kõige julgemat eksperimenteerimist. Kusjuures täiesti võimatu on plaadiümbriste, pealkirjade või muude väliste tunnuste järgi selgusele jõuda mis on mis. Seda enam, et paljud autorid on teinud katsetusi paljudes erinevates stiilides. Siiski - Egisto Macchi puhul võib enamvähem kindel olla. Kõike, mis mina temalt kuulnud olen võiks liigitada laias laastus nüüdisklassika alla. Egisto Macchi on eriline meister pingelise hirmu ja ärevustunde tekitamises. Plaatide nimed lubavad tal küll laia tõlgendamisruumi ("Bioritmi", "Voix" jne.) aga kõik nad kõlavad niivõrd kurjakuulutavalt, et ajavad lausa kananaha peale. Käesolev "Futurissimo" on kindlasti kõige mustem tulevikunägemus mida ma kunagi kuulnud olen. Naljakas, sest loo nimed ei viita millelegi eriti õudustäratavale, muusika see eest on nagu soundtrack halvimale mõeldavaist ulmestsenaariumitest. Groteskini võimendunud negativism. Ma ei kuule siin midagi muud peale globaalsete katastroofide, ravimatute epideemiate või UFOrünnakute. Tegelikult on siin taga aimata midagi veel hullemat, midagi müstilist mida tavamõistus ei suuda haarata. Sest see pole mitte tavaline atonaalne krigistamine, vaid selline, mida on kõvasti täiendatud igasuguste vanamoodsate heliefektide ja süntesaatorisaundidega. Tulemus on igaljuhul palju huvitavam, kui ükskõik milline traditsiooniliselt salvestatud klassikateos.


Kommentaare ei ole: