pühapäev, 13. juuni 2010

Dezo Ursiny "Pevnina detstvo"

Esitaja: Dezo Ursiny
Riik: Slovakkia
Zhanr: progressive rock / art rock
Aasta: 1978
Faili suurus: 34,8 MB

Viimasel ajal ma ei kuula enam peaaegu üldse progerocki. Või noh, võrreldes ütleme kuue-seitsme aasta taguse seisuga. Väga vähe on jäänud proge plaate, mida veel praegusel hetkel korduvalt kuulata viitsin. See Dezo Ursiny plaat on üks selline, mida ma vist olen võimeline ükskõik mis ajahetkel nautima. Arvatavasti seetõttu, et ega see pole üldse kaugeltki tüüpiline proge, aga millegi muu alla on teda ka nagu raske liigitada. Tegelikult see kõlab pigem nagu haruldaselt laiahaardeline ja suurejooneline singer / songwriter muusika. Kuskilt kunagi lugesin ka nagu, et muusika plaadil olevat sündinud nii, et algselt oli kogu materjal ainult üks pikk klaveri saatel vokaalteos, siuke lugulaul põhimõtteliselt, ja siis alles hakati seda muudele instrumentidele arranzheerima. See arranzheering kõlab üsna ebatavaliselt. Kitarri asemel ongi kandvaks pilliks bassi ja trummide kõrval tiibklaver, kitarre minu arust üldse ei ole tegelikult, see eest on palju viiulit, flööti, erinevaid klahvpille (klavessiin, Fenderi elektriklaver)... Aga peamine, et see kõik koondub siiski eelkõige laulmise ümber. Mulle väga meeldib siin selline rahulik häälepaelte liigset pingutamist vältiv mõnusa sooja tämbriga vokaal. Ja slovaki keel on väga ilus ka. Ja veel meeldivad mulle siin veidi canterbury stiili meenutav jazzilikult muutlik harmoonia. Tugev jazzi tunne on siin seetõttu, et bassi ja trumme mängivad Slovakkia ühe peamise jazzrocki bändi Fermata muusikud.


Kommentaare ei ole: